3230. Tanned. And then not so tanned.

Behöver vi prata om hur mycket jag flagnar just nu?

3229. Att kasta mobilen i havet

Hejhej! Landade här på phiphi i torsdags efter en skumpig buss från Bangkok med ett random stopp mitt ute i djungeln som vanligt. Efter en två timmars båttur från krabi ut mot underbara underbara phiphi återstod bara hotelljakten. Hade siktet inställt på något som hette October Hotel som tydligen hade boende för 500b natten, men jag var trött och sliten och hittade en kille från nya zeeland som hade boende för 1500 natten, men jag fick samma rum för 1000b så den smällen fick jag ta.

Landade på stranden och brände sönder mig första dagen, även om jag hade 30spf. Mötte ett gäng säsongare på stranden och snackade lite med dem. Tog mig hem när solen inte var så varm längre och stupade i säng. Skulle sovit en timme, men vaknade dagen efter klockan tio.

Landade på stranden ännu en gång, samma gäng som satt där, mer sol, mer bad, mer solskyddsfaktor! Bestämde med killarna att mötas på Carlitos senare på kvällen. Shoppade ett par öl och gick hem för att ta en dusch och äta.

Drog till Carlitos och mötte en tjej från Österrike där, jobbade tydligen på Carlitos :) riktigt trevlig! Så vi drack mer öl och sen parkerade vi mina skor hemma hos mig innan vi gick till stranden. Som vanligt sjukt bra drag på phiphi, house, elektro och dubstep. Det började ösregna och vi dansade tills vi var dygnsura. Har under kvällen lyckats bada med alla kläder på dessutom och kastat min thaitelefon ut i havet. Kalaskväll!!!

Så såhär fortsätter livet just nu, sol, bad, mat, fest. Ska ge mig på en powernap nu och sen se vart kvällen tar vägen.

Är kvar här tills den 27e, då tar jag båten tillbaka till Phuket och patong för att lämna väskorna lagom till mitt lilla flygäventyr till Kuala Lumpur :)

Snakkes!

3228. Leaving!

Hej på er! Still alive, still in Bangkok. Har gett upp mina Kambodja planer och styr istället kosan mot Phiphi för en vecka! Wooo! Ser fram emot detta som fan då jag vill ha lite strand och saltvatten igen, lämna dessa bråkiga gator bakom mig för en månad.

Så numera kör vi Phiphi till den 28e ungefär - då ska jag ut och flyga. Blir en snabbtur Kuala Lumpur och tillbaka på 10 timmar för att kasta in ett par extra dagar i mitt visum. Efter Phiphi kan det hända att jag stannar i Patong ett par dagar, måste bara klara av en enda resturang där, krama en gammal vän och sen drar jag igen. Då blir det Koh Panang från 1/2/3 - till minst 10e. Inkl baksmälla, fullmooon osv.
Efter det är det ganska öppet, ska väl se till att vara tillbaka i Bangkok runt den 17e innan avfärd till Usa den 20e!

UUUH HU HU! Taggad tjej! Mår sjukt mycket bättre, börjar få upp livsgnistan igen! Har legat vid poolen de senaste dagarna och börjar faktiskt bli ganska brun! Har struntat i solskyddsfaktorn för första gången på hela resan idag och istället för att bli kräftröd så är jag numera löjligt brun på näsan. Japp japp, det tar sig!

Nu ska jag börja packa, måste checka ut 12 imorgon, sen dumpa väskorna i förrådet här nere innan jag parkerar mig vid poolen för de sista slemmiga timmarna!

Saknar er där hemma, massor! Men jag finns fortfarande på skype för er som saknar mig också haha.. ♥

3227. Hallucinationer och produktivitet!

Nya internet på nya stället är inte så jättebra. Det funkar fint på Skype men i övrigt suger det. Förutom när jag kom hem nu nyss, så fungerade det HUR BRA SOM HELST plötsligt. Så vi får se hur länge det håller! Flyttade till D&D inn igår, Standard room med utsikt över Koh San Rd. Det var skitkul tills kvällen blev ett par timmar av vibrerande säng av musiken utanför. Tre timmar av Moves like Jagger och Fell in love in a hopeless place. Förutom detta hade jag en mindre kackerlacksfamilj som bodde i ingångspartiet till badrummet - Inte så kul! Somnade dock tillslut ändå, trött och febrig. Vaknade sen vid 06 för att skypedatea lite, vilket var himla mysigt och välbehövligt! :)

Somnade om och vaknade av att housekeeping knackade på dörren, packade ihop lite snabbt och gick ner till receptionen. Förklarade kackerlackorna och ljudnivån, bytte upp mig till ett rum för 750 baht natten och har bokat två nätter här nu. Tog mig ut ifrån hotellrummet och satte mig för att äta för första gången på ett par dagar. Blev riktig thaimat så nu är jag mätt iaf. Lyckats söka till fotoskolan och dessutom hunnit ha ännu en Skypedate med min pappa och mina två systrar.

Nu har jag massa serieavsnitt att kika igenom, men jag finns på Skype för den som känner sig pratglad!

3226. Sjuk Sjukare Martina?

Japp. Sjuk sjukare sjukast! Nu börjar jag bli förkyld också. Har en liten buffé med piller här som jag ska käka också, antibiotika, smärtstillande och vitaminer. Härligt! Nu ska jag väl bara kasta i mig en omgång hostmedicin och lite sånt där kul med.

Ska flytta om ett par timmar, blir inte så långt, bara 50 meter upp över gatan. Viktigaste är att jag får pool, kan äntligen sola lite igen! Ska läsa massa böcker och lyssna på Harry Potter. Bli frisk, så jävla less på att må dåligt nu.

Hoppas på att jag får bättre internet på nya stället också, saknar att prata med er där hemma. Internetuppkopplingen här går ju inte att göra något med alls. Usch!

Massa gnäll, men sol och bad idag så ska det nog bli lite bättre!

3225. Maybe not as awesome...

Såfort Simone började bli bättre blev jag sämre. Spydde, sjukt svag, ingen matlust. Först en dag på sjukhus med henne, sen två dagar med mig. Idag var vi där tidigt, fick en löjligt genomgående undersökning och de sa något konstigt på thailändska samtidigt som de gav mig antibiotika, vitaminer och massa annat konstigt. Även smärtstillande, intressant värre.

Är nu tillbaka på hotellrummet. Simone sover men så fort hon blir frisk ska jag skicka iväg henne till Kambodja för hon börjar bli lite rastlös. När hon blir rastlös blir hon aningens otrevlig så det är nog bättre att jag kommer ikapp när jag mår bättre istället. Överväger att flytta till ett annat hotell här i närheten med pool så man kanske kan få tillbaka lite bränna. Hade varit trevligt.

Behöver lite slapp-tid nu. Vart en del mörka hotellrum, sjukdom och oroligheter så nu vill jag bara ut och andas lite. Kanske fel plats att vara på (Bangkok) just för det ändamålet men vafan...

Härifrån går bussen till Kambodja och efter att ha varit i Kambodja en vecka så sticker jag nog tillbaka till Phuket igen. Vill ha ett par dagar på Phiphi och några i Patong innan vi flyger tillbaka till Bangkok för att åka vidare till MIAMI. Wopwop!

Worst part's over. Nu ska jag bli frisk. Puss på er!

3224. BANGKOK BABY!

Efter att jag publicerat senaste inlägget hittade jag en ENORM kackerlacka i gardinerna - ni känner mig, jag blev svinpigg på två sec, rörde mig som en mus för att inte skrämma helvetet. När klockan var halv nio hade jag packat klart och väckte David. "DAVID, inga hastiga rörelser..." Checkade ut klockan nio, tog en taxi till Chaweng för att vänta på Tobbe och Christian. Ett par timmar tog det innan dom vaknade, men så fort de kom upp så bokade vi en minibuss & färja över till Koh Phanang.

Efter en lite halvgungig tur mellan Samui och Koh Phanang landade vi på en ranglig pir nära Haad Rin stranden. Ett jävla meck med en skitsur taxichufför och en tur långt upp i bergen senare gav vi upp honom och försökte oss på en jakt inne i FullMoonområdet istället. Jag har ingen aning om hur det hände, men plöstligt hade vi fått ett rum för 500 baht per skalle / natt - MITT på stranden där fullmoon var. Helt sjukt. Inte så mycket att skryta med iof, hade fyra britsar med lila lakan, en betongkub som toalett men vi hade iaf AC!

Första två nätterna var Tobias sjuk, fortfarande. Tunginfektion och grejjer (haha, skitkul..) så vi låg inne och chillade medans David och Christian gav sig ut på äventyr. Blev en hel del poolhäng dessa dagarna, vi hittade ett ställe där om man käkade / köpte dricka vid resturangen fick man bada pool. GÖTT LIV.

Sen blev det FULLMOOON! Woooo, solade, badade, sov, duschade, målade och fixade oss och spelade musik för hela gatan. Oh Happy Day! Buckets med redbull-vodka och sen plötsligt blev klockan tolv typ. Har inget direkt tidsperspektiv men under kvällen har jag käkat middag med tre japaner, dansat med Tobbe till psytrancemusiken på stranden, slagits med en italienare (han slog mig, idiot), tagit mig upp i bergen till Kangaroo-bar (barfota dans på trägolv till minimaldunk. )

När jag kom hem mötte jag Christian som berättade att David fått örat uppskuret av en ölflaska, 10 stygn senare hade han däckat i sängen. Allt händer på fullmoon.

Dagen efter var bakisdagen. Punkt och slut, behöver väl inte säga så mycket mer än så. Sov till 16 isch, käkade lite, sov lite till. Christian lämnade oss vid fyra för att ta en sväng runt Australien och Nya Zeeland (bastard!) så vi vinkade ett sömnigt hejdå till honom. David mådde sådär med örat och allt så vid 23 tog jag och Tobbe en "liten promenad" som slutade i att vi kom hem klockan sex morgonen därefter. Satt och lyssnade på minimal uppe i bergen, dansade i vattenbrynet på stranden och hade det allmänt mysigt.

Sov ut dagen efter, packade ihop och drog till poolen ett par timmar. Klockan 16 kom en buss och hämtade oss för att köra oss till färjan över till Surath Thani - och fyfan vilka vägar de har på Phanang! Tänk er Balder's backe, Lisebergversionen, fast med minibuss. HUA! Livsfarligt med vi överlevde. Sen blev de en färja på tre timmar till Surat Thani för att sedan landa på en buss i 10 timmar mot Bangkok.

Jag säger återigen - tacka gud för Valium. Slockande på en ganska skumpig buss, och sov i alla fall runt 7 timmar. Tobbe sov aaaaningen hårdare haha, men jag fick liv i honom tillslut när vi väl var i Bangkok.

"Tab vi ska gå av nu.. Vi är i bangkok."
"Va? Neej."
"Haha, jo, vakna"
"Nä men jag somnade nyss."
"Ja men vi är framme" tystnad "Tobbe, vi måste gå av.."
"VA?! ÄR VI I BANGKOK!?" Haha..

Hoppade i en taxi, Tab somnade i mitt knä igen, och tillslut landade vi på Siam Oriental Inn på Koh San Rd. Checkade in och somnade direkt. Vaknade av att Simone knackade på dörren, sjukt att se henne igen men SÅ KUL.

Stackarn är sjuk så hon har legat och sovit mesta tiden. Vi tog en liten uppdatering lite snabbt på McDonalds men annars har det chillats på hotellrummet. Vi betalar 560 baht för dubbelsäng, varm dusch och AC, helt okej faktiskt! Tobbe lämnade oss igår, mjukisar, väskan på ryggen och pilotbriller - Laos se upp! Trist att säga hejdå till honom, vi har haft jävligt kul den senaste veckan.

Somnade framför en film vid 20.00 igår haha, skönt som stryk men jag vaknade ju vid 08.00 idag och har hängt på facebook sen dess. Dessutom skrivit det längsta blogginlägget på många år. Men men, uppdateringar har jag ju lovat så  - Nu ska jag försöka publicera detta och hoppas på det bästa.

Saknar er där hemma, saknar lite vardagsrutiner. Men ge mig två dagar 14-22 pass och pisskyla igen så får vi väl se hur nöjd jag är igen? Haha..

Trött tjej. Sry. Men iaf, lite bränna har man väl fått sig iaf?

3223. Sleepless at Samui

Damnit. Klockan är 06.00 och jag är inte de minsta trött. Kan bero på att jag legat utslagen och sovit 20 timmar av de senaste två dygnen iof. Allergin blev värre, och jag hamnade i någon extrem trötthet. Sov och sov och sov. Vaknade utsvulten vid 22.40 och kastade i mig spagetti och bacon på närmaste resturangen. En snabbsväng via 7Eleven och sen crash i sängen igen. Somnade till Stardust och sov hela natten. Missade hela Re:Earth-dagen men jag hade inte kraft alls att gå dit ändå. Synd på David som stannade hemma också, men men, hans val.

Idag låg jag i sängen till halv tio ungefär. David tog en sväng till stranden men pallade inte mer än två timmar den veklingen! Han har bränt sig på ryggen, men jag tror det är något bett eller något. Ser ut som nån spillt Falu-rödfärg på honom. Kastade mig ur sängen och in i duschen, tände alla lampor och hetsväckte David. "Upp och hoppa, jag är så jävla less på detta hotellrummet, jag ska på Re:Earth, de får fan kosta vad de vill." En taxi på 450B och en entré på 800B (SVINDYRT med tanke på att det var 4 timmar kvar av en festival som var 48 timmar lång och kostade fullpris 900B.). Nåja, kom in, hällde i oss var sin bucket, hittade Tobias och Christian och lyssnade lite på Timbuktu och någon annan skåning. Himla trevligt. Tab var minst sagt sjuk så de slutade med att vi hittade en madrass nära en bar som spelade dubstep. Låg där och chillade, lyssnade på dubstepen och kollade på en ryska som hade den softaste dansstilen. Det är fan inte mycket som slår att stå och dansa till dubstep, barfota i sanden med vinden i håret.

Imorgon sticker vi alla fyra till Koh Panang för att försöka hitta något boende inför FullMoon. Sen ska det handlas neonfärg och massa fullmoongrejjer och så blir de fest igen den 7e. Sen blir de budgetliving tills 15e då det ramlar in lite cash igen.

Ska väl ge mig på lite sömn igen, antar jag. Klockan ringer om 4 timmar - dags för utcheck. Här kommer lite flygresan-hit-bilder!

Berlin's flygplats vaknar till liv.

Starbucks - varm choklad - tidsfördriv

Ah ni vet dendära..

Så extremt misslyckad bild. Skulle haft lång slutartid men orkade inte hämta något att ställa kameran på - alltså oskarp to the death. Ger mig på något liknande snart igen.

3222. Efter många många timmar sömn.

Herregud så vi sovit! Fick dubbla platser på planet, sov som en stock förutom ett par snabba vändningar vid lunch och middagstid. Vaknade lagom till landning i Phuket, kastade mig på ett flyg tillsammans med en kille som hette Alex och slogs som vanligt med svenskar som är lite för heta på gröten när det kommer till att hämta baggage. Tog en minibuss för 200 baht och hoppade av så fort jag såg ett gäng backpackersvenskar. Fick tips om ett hotell för 900 baht natten men drog nån story om att vi hade bott där året innan för 800 så fick det för 800. Hade jag varit lite brunare hade det säkert gått för 600, men nu får vi ta att vi är bleka svenskar..

Har sovit sjukt sjukt många timmar de senaste dygnen - somnar så fort vi kommer in på rummet och sen vaknar vi av misstag vid tiotiden. Just nu har vi landat på en bar - New Mosquito Bar - som ligger granne med vårt hotell. De spelar löjligt bra musik, jag vill bosätta mig här! Hänger i en soffa med David, och två svenska killar som styr musiken. Härligt som fan. Käkat godaste steaken på länge, den kostade ca 500 baht men skitsamma, det är typ ingenting om 100 år.

Imorgon blir de RE:Earth med Timbuktu och Movitz. Om ni vill klaga finns de kommentarsfält längst ner. Fick ett sms som nästan fick mig att börja gråta idag men annars mår jag fint. Den lilla detaljen med att jag är allergisk mot solskyddsfaktor hade typ ramlat ur mitt huvud, men vi hoppas på att utslagen går ner imorgon.

Nu ska jag stänga ner datorn och sluta vara så förbannat osocial. Finns på iMessage om det är någon Ålesundare som vill ha tag i mig ;)

Saknar er där hemma men jag kommer nog inte hem på ett tag ♥